Op. Dr. Volkan Serdar Otrakçı

Randevu
Op. Dr. Volkan Serdar Otrakçı

Jinekomasti

Erkekte meme dokusunun normalden fazla büyümesi jinekomasti olarak adlandırılır. Normalde erkeklerde de meme dokusu vardır, ancak normalde hormonal nedenlerle fazla büyümez. Aşırı şişmanlık, ilaç kullanımı ve hormon bozukluğu gibi nedenlerle tek yada çift taraflı büyüme olabilir. Vakaların büyük çoğunluğunda bilinen bir neden yoktur. Fakat yine de öncelikle ayırıcı tanılar uygulanarak tümör sistemik hastalıklar gibi bir neden olup olmadığı araştırılmalıdır.
Ameliyat için en uygun adaylar sıkı ve esnek cildi olanlar kişilerdir. Meme 2 ana dokudan oluşur: Yağ dokusu ve meme bezleri. Jinekomastide bu dokulardaki artışa göre sınıflanıp tedavi yöntemi belirlenir. Glandüler tip olarak adlandırılan jinekomastide, büyüme, meme bezlerinden kaynaklanır. Adipoz tip olarak adlandırılan jinekomastide ise yağ dokusunda bir artışa bağlı büyüme olur. Hem yağ dokusunun, hem meme bezlerinin bir arada büyüdüğü tip ise bileşik tip olarak adlandırılır.
Ameliyatı tekniği hangi dokunun büyümüş olduğuna göre değişir. Yağ dokusunun artışı sonucu ortaya çıkan jinekomastide liposuction uygulanır. Meme bezlerinin büyümesi sonucu oluşan jinekomastide meme bezlerinin büyümüş olan kısımları çıkarılır. Göğsü oldukça büyük olan kişilerde yağlar alındıktan sonra deride kalan deri fazlalığı için germe işlemi de yapmak gereklidir.
Jinekomasti ameliyatı olduktan sonra aynı günün akşamı ya da ertesi gün hastaneden çıkabilirsiniz. Ameliyat sonrası fazla ağrı olmaz, bu nedenle günlük hayatınızı normal olarak sürdürebilirsiniz.